top of page
תמונת הסופר/תשיר אלוני

איך לעזוב את פייסבוק ב-10 צעדים פשוטים

במהלך סדרת הכתבות במדור "בלוג אאוט" סיפרתי על הסיבות למה החלטתי לצאת מפייסבוק. חשבתי לפרט לכם מה היו הצעדים הטכניים שנקטתי כדי להיגמל מהרשת החברתית (או לפחות מהשימוש האוטומטי שמשתלט על התודעה ומחסל את הזמן). אשתף אתכם בכלים וטקטיקות שעוזרות לצאת מהמבוך של צוקי. | מאת: שיר אלוני | 1.10.21



הרבה פעמים בעבר עזבתי את פייסבוק ואפילו מחקתי את החשבון לגמרי פעם אחת אחרי שהבנתי שמשטרת ישראל עוקבת אחרי ההודעות הפרטיות שלי (כשהייתי פעילה במחאה החברתית). נראה לי שהפעם הסיבות שלי לעזיבה הרבה יותר עמוקות ומובנות. גם כתבתי על זה שלפני העזיבה התמודדתי עם כל מה שמפחיד אותי במהלך הזה באמצעות טבלה שהצבתי בה פחדים מול פתרונות אפשריים. הגיע הזמן שאכתוב לכם מה טכנית עשיתי, אולי זה יעזור גם לכם לעשות את הצעד האמיץ והנהדר ששיפר את חיי: 1. החלטתי שמהיום את כל התכנים החדשים שלי אני מפרסמת כאן באתר הרשמי שלי ושל שדה. ולכן המגזין "חדשותרבות" הוקם, על שלל ההתפתחויות שבו. היה לי חשוב להמשיך להיות אתכם בקשר ושתהיה לי במה להתבטא דרכה, יצירתית ועסקית. גם עם הרבה יותר סבלנות ואיכות. 2. סידרתי בעמודים העסקיים שלי בוט חביב שיגיד ללקוחות שכותבים לי הודעות פרטיות לעמוד העסקי, שאפשר להשיג אותי בווטספ בלבד.

3. הורדתי את התוכנה של מסנג'ר (ההודעות האישיות) למחשב, כדי שלא אצטרך להיכנס לפייסבוק כדי לקרוא את ההודעות ששולחים לי לפרופיל האישי.

4. הכנתי תמונה שכתוב בה שאני עוזבת ואיפה אפשר למצוא אותי מהיום- שמתי אותה כתמונת נושא ונעצתי אותה למעלה בפרופיל האישי.

5. בהגדרות עברתי על הנוטיפיקציות לוודא שמה שבאמת חשוב לי יישלח אליי כהודעה למייל- הזמנות לאירועים למשל. 6. הפעלתי בכרום תוסף נפלא שנקרא News Feed Eradicator שפשוט מעלים את הפיד. גם אם אתם בטעות מגיעים לעמוד הראשי של הפיד אתם לא רואים את הפיד אלא רק את האזורים הצדדים של המסך. מה שעוד נחמד בתוסף הזה שהוא מוחק פידים גם של עוד רשתות חברתיות פופולריות וגם מוסיף במקום הפיד ציטוט מתחלף נחמד. ניתן גם לתזמן אותו לכמה זמן זה מאפשר לכם כן לגלוש אם בכל זאת בא לכם (נגיד להגדיר שאתם מרשים לעצמכם גלישה חופשית ביוטיוב ל-10 דקות). 7. עשיתי לוג אאוט בכל המכשירים. ככה, כשהכניסה האוטומטית (הלא-מודעת) לפייסבוק בימים הראשונים עדיין קרתה לי, ראיתי שאני צריכה להיכנס לחשבון מחדש וזה הזכיר לי שאני לא רוצה להיכנס יותר. ככה כשהימים חלפו פחות ופחות הרגשתי את הצורך להיכנס. 8. מיקדתי את הפעילות השיווקית שלי למיוזלטר, ווטספ, טלגרם והחיים האמיתיים. אבל לאט לאט אני כן מוצאת את הדרך לעבוד עם פייסבוק בלי לכתוב יותר בפרופיל האישי, כמעט ולא להגיב לאנשים, יותר לעבוד עם העמודים הרשמיים ולעשות מה שצריך רק מהבחינה העסקית של קידום שדה והמוזיקה שלי. 9. בקרוב- אספתי רשימה ארוכה של פוסטים ותכנים שכבר מוכנים ורק צריכה להעלות אותם, ואותם אתזמן לתקופה ארוכה שיופיעו בעמוד הרשמי של שדה ובעמוד הרשמי שלי כשיר אלוני. ניתן לתזמן מראש פוסטים שיעלו למתי שכיוונתי אותם, וככה הרבה פחות אצטרך להיכנס לפרסם דברים. 10. הורדתי גיבוי לפייסבוק. יש אפשרות להוריד עותק של כל מה שפרסמת בפייסבוק, כגיבוי. זו דרך טובה להחזיר לעצמך את התכנים והחומרים שכן חשוב לך לשמור, למצוא להם שימוש אחר. זה גם מאפשר לשמור את פרטי החברים שלך- מי הם היו ולעתים אף את הפרטים האישיים שלהם כמו טלפון ומייל (אם הם כתבו אותם). ואחד בונוס: 11. ארגנתי לעצמי ימבה משימות ורעיונות יצירתיים, במיוחד בכל מה שקשור לעשיית סדר בכל תחום של חיי. בוא נגיד שלא משעמם לי. ממש לא. ועוד משו: 12. כשאני רוצה להתעדכן בחדשות שאינן מיינסטרים אני מאזינה לרדיו הקצה או צופה בתכנית האינטרנט של איליאן מרשק "עיתונות אזרחית" ביוטיוב. באופן כללי ביוטיוב יש לא מעט מדריכים ומידע חשוב. מקור מידע מעולה נוסף אלה הניוזלטרים שאני מקבלת. השארתי רק את הניוזלטרים שבאמת מעניינים אותי שקשורים לתעשייה המוזיקה והיצירה.


ו... זהו! אני בחוץ. 97% אחוז הפחתה. משמעותי.


ספרו לי בתגובות או לווטספ 054-4873248 אם ואיך אתם מתמודדים עם הסוגיה.

2 צפיות0 תגובות

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page