top of page
תמונת הסופר/תשיר אלוני

טיפ: על תיאום ציפיות ולמה הוא קריטי ליוצרים?

פעמים רבות אני נתקלת ביוצרים, גם כאלה שמתייעצים אתי או עובדים אתי, שלא יודעים להציב גבולות או לפחות לתאם ציפיות מול אנשים שהם עובדים איתם, הלקוחות, הקהל... הנושא הזה סופר קריטי כי המשמעות של תיאום ציפיות ברור ומסודר וגם של עריכת חוזים יכולה להיות המשמעות של להפסיד מלא כסף או לקבל את מה שמגיע לכם. אתם מעדיפים להיות בצד הנכון של המיטה. | מאת: שיר אלוני | 1.12.21





בין אם אתם מי שנותנים שירות יצירתי ובין אם אתם אלה שמקבלים אותו מאחרים, למשל אם אתם עורכי וידיאו שנותנים שירות ללקוח שלכם, או אם אתם עומדים לעבוד עם מפיק מוזיקלי שיפיק עבורכם את האלבום- בכל סיטואציה חשוב ממש לתאם ציפיות.


מה זה אומר? חשוב מאוד לעשות פגישה שבה יובהרו כל הגבולות, ההגבלות, התנאים- כל מה שיכול לעזור לפרויקט או לפגוע בו. כמובן- שככל שאתם מנוסים יותר בתחום אתם לומדים יותר מהר מה הגבולות שלכם וגםלומדים להציב אותם, אבל לפחות בהתחלה כדאי שתחשבו ותדעו לומר בבירור ורצוי גם בכתב:


-למה אתם מצפים? מה אתם רוצים לקבל תמורת העבודה או הכסף שלכם?

-מה אתם צריכים כדי לעשות את הצד שלכם הכי טוב שאפשר?

-מה עלול להפריע לכם או מה הגבולות שלכם (באיזו שעות אתם זמינים ומתי לא? באיזו דרך נוח לכם לתקשר? מה אתם מוכנים לשלוח ללקוח ומה לא? כמה אתם בלהקה שהולכת להופיע בפסטיבל ומה המפרט הטכני אתם צריכים?)

-לבקש ולשאול- מה הצד השני צריך מכם, שיחשבו טוב. מה הגבולות שלהם- וביחד אתם מבינים אם זה מתאים לכם לעבוד ביחד או לא.


אם זה מתאים- תכבדו את הגבולות והציפיות האחד של השני.

כבוד ונימוס בסיסי וגם שמירה על האנרגיות, הזמן והכסף שלכם.


רוצים עזרה עם תיאום הציפיות שלכם? דברו אתי בטלפון 054-4873248 (אני זמינה בווטספ בימים א'-ה' בין השעות 10:00 עד 20:00 בערב)


(רואים? :-) )

צפייה 10 תגובות

Comentarios

Obtuvo 0 de 5 estrellas.
Aún no hay calificaciones

Agrega una calificación
bottom of page